Refresh je website: trek meer klanten

Christine TerwielWebcoach & internet tekstschrijver

Wil je meer klanten trekken met je website? Dat blijkt voor veel mensen moeilijker dan verwacht. Ik leer je 1-op-1 hoe je je site verbetert. Geen technisch gedoe, maar gewoon door te kijken naar je doelen en je huidige site. Geloof me, je website kan echt bijdragen aan het krijgen van de juiste klanten!

Herken je hierin iets van jezelf?

  • Je bent nog niet tevreden met je website, maar je weet niet precies wat je kunt doen om hem te verbeteren. Je blijft het onderhoud aan je website dus maar uitstellen.
  • Je hebt het idee dat je website en jij niet helemaal bij elkaar passen. Jij hebt een andere uitstraling dan je website. Jullie zijn geen match.
  • Je wilt graag meer klanten trekken met je website. Klanten die echt bij jou passen en met wie je graag zou willen werken.
  • Misschien schaam je je zelfs wel voor je site en verontschuldig je je er altijd voor.

Herkenbaar?

Uit een onderzoek dat SIDN eind 2016 liet uitvoeren onder 1.280 zzp’ers blijkt dat een goede website ondernemers geld oplevert. Gemiddeld levert een website de ondernemer € 22.500 per jaar op. Bij ervaren zzp’ers gaat het gemiddeld om € 25.000, maar bij ondernemers die minder dan 5 jaar actief zijn, levert hun site gemiddeld € 8.950 op.

Het is natuurlijk doodzonde als je goedbetalende klanten misloopt, omdat je je site niet goed hebt ingericht.

En als je site niet de juiste uitstraling heeft, heb je kans dat de mensen die zich erdoor aangesproken voelen, nou net niet de mensen zijn met wie jij graag werkt.

Ik ben er zelf een goed voorbeeld van. Terwijl ik de websites van grote organisaties hielp verbeteren, kwam het er maar niet van mijn eigen website aan te pakken. En geloof me, daar viel wel wat aan te verbeteren. Ik kreeg mijn klanten eigenlijk altijd via-via. Ik liet het maar zo, want ik had geld en opdrachten genoeg.

Maar daardoor liet ik me wel leiden door klanten die toevallig op mijn pad kwamen. Ik koos dus niet zelf voor het soort opdrachten en klanten waar ik blij van werd. Ik nam niet zelf te regie.

Superzonde natuurlijk als je jezelf zelfstandig ondernemer noemt!

Zou het niet heerlijk zijn...

  • om een site te hebben die je echt helpt bij het behalen van je zakelijke doelen?
  • om een site te hebben die bij je past?
  • om een site te hebben waar je trots op bent?
  • om een site te hebben die laat zien wat jij te bieden hebt?
  • om een site te hebben die precies de juiste klanten trekt?

Nu ik een website heb die bij me past en die met mij en mijn klanten mee kan groeien, voelt dat zo fantastisch. En dat was echt niet zo ingewikkeld.

Waarom is het je nog niet gelukt?

Het is voor veel ondernemers moeilijk om voor hun eigen website helder te krijgen wat nodig is, welke verbeterpunten er zijn.

Veel mensen hebben een blinde vlek voor zichzelf en voor hun website.

Plus iedereen heeft zijn eigen talenten en die liggen niet altijd op het gebied van het maken van een website.

Zo'n site maken is vaak iets wat je doet naast het inhoudelijke deel van je werk. De kans is dan groot dat je wordt opgeslokt door al je ondernemersactiviteiten en dan schiet het verbeteren van je website er al snel bij in.

Als je er even tijd voor hebt, dan weet je niet waar je moet beginnen en schuif je het weer voor je uit. Zo lijkt het een gigantisch onoverzichtelijk project dat je maar wat graag laat voor wat het is.

Maar zo krijg je natuurlijk nooit een site die nieuwe klanten trekt en waar je klanten graag gebruik van maken.

Dit is wat je wilt

  • Je wilt een website die voor je werkt
  • Een site die de juiste mensen aanspreekt
  • Een site die laat zien waar jij mensen mee kunt helpen
  • Een site die laat zien waar jij goed in bent
  • Een site die maakt dat de juiste mensen klant van jou worden

Dit is wat ik voor je doe:

Ik zorg dat je precies weet wat je moet doen om met je website je doelen te bereiken. Zodat jij zelf je site kunt verbeteren. Daarin zitten de volgende stappen:

Luisteren

Jij 'vertelt' mij via een inschrijfformulier precies wat je wensen zijn en welke doelen je wilt bereiken met je website.

Kijken

Ik doe mijn huiswerk en neem je website onder de loep. Ik kijk wat werkt en wat verbetert kan worden.

Advies geven

Je krijgt advies op maat dat je echt snapt, zodat je je site zelf kunt verbeteren of iemand dit voor je kan laten doen.

Ik laat je zien of je website doet waar jij hem voor hebt gemaakt. En als dat niet zo is, op welke punten je je site kunt verbeteren en wat de effecten daarvan zullen zijn. Zo kun je je site heel gericht verbeteren of laten verbeteren. Je snapt dan ook waarom die verbeteringen je dichter bij je doel brengen en leert zelf ook hoe dit werkt.

Boek een Refresh je website-sessie:

  • Het kost je weinig tijd.
  • Het levert je veel inzichten op
  • Je weet daarna precies wat je kan doen om je site te verbeteren.
  • Je gaat eindelijk aan de slag.
  • Je leert je in te leven in je ideale klant en je site hierop aan te passen.
  • Je krijgt advies op maat.
Website refresh

Ik bouw geen website voor je en adviseer niet over de technische kant van een website maken. Al kan ik bepaalde technische zaken aan je uitleggen als dat nodig is. Ik concentreer me op de teksten, afbeeldingen, structuur en uitstraling van je website. Ik help je door de ogen van je klant te kijken naar jouw website en online communicatie.

 Dit is wat klanten zeggen:

profile-pic

Surround yourself with people who get it

“Surround yourself with people who get it”, is de zin die me te binnen schiet als ik aan de samenwerking met Christine Terwiel denk. 

Door haar adviezen kan ik mijn websites zelf verbeteren. Op mezelf was ik al best ver gekomen, maar op een bepaald punt ‘hield mijn kennis op’. 

Daarom zocht ik iemand met de juiste expertise om me te helpen mijn websites zo te verbeteren dat ik er ook klanten van buiten de kring van mond-tot-mondreclame mee kon trekken.

Ik voelde in eerste instantie een hoge drempel bij het inroepen van hulp. Ik doe het liefst alles zelf en ik vond het spannend om mijn website te ontleden met iemand. Het is toch een soort van je kindje. Ik heb hem van nul af aan opgebouwd. 

Met de meeste internetadviseurs die ik sprak voelde ik óf geen klik óf ze stelden niet de juiste vragen, dus ik was al een poos aan het zoeken. Uiteindelijk kwam ik uit bij Christine. Met haar had ik wel een klik en zij stelde de juiste vragen.

Ze is direct en laat je in je waarde. Heel concreet en technisch-praktisch, maar met ruimte voor het zakelijk-creatieve dat ik wil uitstralen. Het gaf me het gevoel dat we echt aan het bouwen waren. 

Het is fijn dat Christine heel goed luistert naar wat je letterlijk zegt, maar ook naar wat daarachter zit. Ze geeft je de kans om zelf aan te geven wat je belangrijk vindt. Ik heb veel van haar geleerd.

En de verrassing die ik later per post kreeg vond ik zo leuk! Het ligt ter inspiratie op mijn bureau, het inspireert en motiveert me. Heel waardevol en persoonlijk!

Nu werk ik doelgericht aan mijn twee websites. Bij Designroute heb ik al een paar aanpassingen gedaan en voor de site van roomwit. weet ik precies wat ik wil doen.

Ik beveel Christine Terwiel aan omdat ze het snapt, een positieve nieuwsgierigheid heeft, je in je waarde laat en je advies geeft waar je wat mee kan."

Vanessa Kervezee Styliste | Ontwerper | Trendwatcher bij roomwit.
profile-pic

Bruikbare, praktische tips

“Geweldig! Nu weet ik waarom we jou nodig hebben”, was mijn eerste reactie toen ik de adviezen en geredigeerde teksten voor onze nieuwe website ontving van Christine Terwiel.

Ik reageerde zo enthousiast, omdat ik echt iets heb aan het rapport dat ik ontving. Christine gaf ons veel bruikbare, praktische tips. Bij het lezen dacht ik soms: “Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben”, en in de praktijk waren dat juist heel prettige tips.

Soms werd een tekst beter, enkel door een zinnetje iets anders te formuleren. Maar ze heeft ook naar de totale opbouw gekeken. Door iets op een andere plek te zetten, kan het effect heel anders worden. Juist bij een webshop is dat effect heel erg belangrijk. Je wilt bezoekers namelijk een bepaald gevoel geven, zonder dat ze het product kunnen aanraken en zonder dat ze in een fysieke winkel kunnen rondlopen. Christine weet onze boodschap te vertalen naar het gevoel dat wij willen overbrengen met onze website.

Natuurlijk proberen we mee te denken vanuit de klant, maar omdat we zo in het proces zitten, schrijf je snel te functioneel en zakelijk. Daarom ben ik blij in Christine iemand gevonden te hebben die in staat is om de juiste tone-of-voice voor ons te vinden, zonder afbreuk te doen aan de boodschap. Ze maakte voor ons de transitie van een procesgestuurde communicatie naar een meer gevoelensgestuurd. Daardoor wekt de site nu nog meer vertrouwen bij onze doelgroep en wordt de boodschap nog duidelijker.

Ik beveel Christine aan omdat ze heel concreet is en omdat de manier waarop ze onze opdracht heeft uitgewerkt direct bruikbaar was. Ze bereidt zich goed voor, waardoor ze ook goed kan inschatten hoeveel tijd ze nodig heeft. Daardoor is ze netjes binnen de afgesproken tijd klaar en dat is naast het goede resultaat ook erg prettig

Bram van de Ven Directeur Modeveiling.nl

Wil jij ook advies waar je echt wat mee kan?

Vraag een Refresh je website aan. Ik neem contact met je op voor meer informatie.